Wednesday, July 9, 2014

6 months of roller coaster of fun and joy!

Fuyoo last update like 6 bulan yang lepas. Hehehe..
Nothing new pun saja nak update sebab rasa dah lama tak update. Lepas grad on January haritu adelah duduk menganggur sampai bulan March (still jobless btw).. Fefeling rehat lepas mengadap buku dan journals. Sebagai seorang procrastinate yang tegar, memang suka melengah benda sampai ade yang suruh baru tergedik nak buat.  Bulan Feb dapat offer job dekat Hotel dekat Ipoh tapi kita reject sebab bulan tu ade banyak event family, kenduri kendara and now kinda menyesal sebab tolak sebab terasa kena tulah "sekali kau tolak kerja, kerja takkan datang dekat kau", gittew tapi nasi dah jadi kerak ape nak buat selain dari redha. Ya tuhan yang menentukan, rezeki ade di mana mana ye.  And after lama duduk rumah, terasa nak buat kerja part time sebab Ipoh ni nama je pekan besar tapi nak cari kerja punyala susah. Balik balik yang ada hotel, mall, law firm. Start buat part time dekat cafe ala kopitiam dekat KTM station sampai bulan Mei. Ya kita quit sebab bulan Mei ade banyak benda nak kena buat. Habis je kerja on 30 April terus shoot pergi Sungai Petani sebab on 2Mei Ke Shah Alam Ke Kita dengan Mizan and Ida sebab 3 Mei ade kena ambik jubah konvo. Ya, 12 Mei iolz konvo dekat DATC Shah Alam. Syukur Alhamdulillah. 

Part paling best of course jumpa balik best friend iolz yang kalau korang nak tau kitaorang tak jumpa dah nk dekat 2 tahun tapi bila jumpa takde rasa apa apa. Chill n  tak awkward. Like so happy gila dapat jumpa balik Rafiq, Syahriz, and Ghafar. You guys indeed the best things in my life. My kawan susah senang, like you guys know the real me and still kawan me. (told ya, im the most kelam kabut n gelabah kinda person). Everyday that I spend with three of you were the best days of my life.Thank you dear friends. And dapat jugak jumpa Fath and Sarina, korang makin lawa Im gonna cry :'(. And not to forget my degree best friends, dearest gegirls and of course the mongols Mizan. Sayang korang semua :*
Konvo day was the best thing to be happened this year. Jumpa semua orang balik, parents gathered, thousands of pictures taken and we celebrate one of the best achievement in our life together. 
Lepas konvo, harusla stay sekejap and yeah kitaorang decide nak job searching dekat Shah Alam/KL. Tapi kita tak pernah tau perancangan tuhan, rezeki kita kat mana. And yeah Syukur everyone, almost the whole gang except iolz dah dapat kerja. Setelah 2 bulan duduk sana and boleh dikatakan dalam tempoh 2 bulan ni, hari hari happy je sebab pergi sana sini dengan diorang, job searching sana sini, jalan jalan cari makan. Iolz kembali ke Ipoh sebab rasa this is the right thing to do beside my saving dah habis. 

Dear best friends, if you guys read this, please know that I never meant to leave you guys. Some of you yes did mention I'm not ready and whatsoever but things happened are beyond what I have planned before. I'm so ready when I decided to find job there like anything can happen but yeah, iolz redha. Wish you all can understand the situation. If boleh stay duduk sana kerja, I think I'm the most happiest person in the world because my days are going to be fill with joy and fun surrounded with all of you. Please pray that I can settle all of this soon and get the best job so that I can moved there to be with all you. Leaving all of you is the hardest part of all, everyday since I get back home, like seriously I do miss all of you like crazy. I will of course see all of you one day, In Sha Allah. And yes some of us just keep getting the best job that will make our dreams come true, may Allah bless our journey. 

SAYANG KORANG SEMUA :*


No comments: